truls.d.nygaard 2014-12-08 13:02:14

POLITIATTEST KJELSÅS IDRETTSLAG

36056_politi_150.jpg

Alle frivillige og ansatte som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.

Også personer under 18 år skal avkreves politiattest - nedre aldersgrense er 15 år.

Du må ha en Politiattest som er tilknyttet Kjelsås IL. Om du har Politiattest fra andre frivillige organisasjoner eller en arbeidsgiver er disse ikke gyldig.

Søknadsprosessen
Alle over 18 år sender inn elektronisk søknad om politiattest, se under.

Du må laste ned bekreftelse på formål  ,fylle den ut og legge ved den elektroniske søknaden. Er du under 18 kan du laste ned søknad og sende den som brev, se under.For mer informasjon fra Politiet, klikk her.

NB – NÅR DU FÅR ATTESTEN MÅ DEN VISES FOR REGISTERING PÅ KONTORET, GREFSEN STADION. Dette kan gjøres personlig eller via e-post

Linker - Politiet - Norges Idrettsforbund

Hvem må ha Politiattest i Kjelsås IL?

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming.

Er det en nedre aldersgrense?

Ja, personer under 18 år skal avkreves politiattest - nedre aldersgrense er 15 år.

Hvilken type Politiattest må du ha?

Du må ha en Politiattest som er tilknyttet Kjelsås IL. Hjemmel i Politiregisterforskriften § 34-1, jf. Kategori = Frivillige organisasjoner

Formål = Frivillige organisasjoner.

Jeg har politiattest kan jeg bruke den?

Hvor lang tid tar det å få attest?

Det tar ca fire uker. Noen ganger går det raskere.

Hvordan søker jeg?

Du går inn på Kjelsås sine hjemmesider, http://kjelsaas.no/H/Sidemeny/Politiattest.htmlog laster ned bekreftelse politiattest. Fyller ut denne. Klikker på linken elektronisk søknad. Mer info på Kjelsås sine hjemmesider og Politiets sider.

Hvordan registrerer jeg attesten hos Kjelsås IL?

Send kopi av bekreftelse til kontoret@kjelsaas.no når du søker, så blir det registrert. Når attesten kommer fra Politiet sender du den til kontoret@kjelsaas.no som e-postvedlegg eller kommer og viser den personlig.

Skal Kjelsås IL arkivere attesten?

Nei, den er personlig og skal kun registreres hos Kjelsås IL. Sendes den med e-post vil den bli slettet så snart den er registrert. Vi har taushetsplikt og makulerer alle attester så snart de er registrert.

Søknadsprosessen

Hvordan søke elektronisk?

Logg inn her https://attest.politi.no/ Du må ha MinID, BankID, Buypass eller Commfides.  Dette bekrefter hvem du er, og du skal derfor ikke legge ved kopi av legitimasjon.

Hvilket formål skal jeg velge?

Fra nedtrekkslisten skal du velge, Kategori = Frivillige organisasjoner - Formål = Frivillige organisasjoner

Hvordan får jeg bekreftelse på formål?

Bekreftelse på formål (det eneste vedlegget ved nettsøknad). Den laster du ned fra klubbens nettsider, http://kjelsaas.no/H/Sidemeny/Politiattest.html,

Fyll ut personalia.

Hvordan legger jeg bekreftelse på formål ved søknaden?

Du kan skanne den eller ta bilde av den med telefonen din hvis du ikke har mulighet til å skanne den. Sjekk at filen er lett å lese før du legger den ved søknaden din.

Følgende filformater er tillatt: docx, doc, pdf, jpg, jpeg, png, tiff, tif. - Filen må ikke være større enn 4 MB (4194304 Bytes).

Teknisk informasjon

Løsningen fungerer best med de nyeste versjonene av Internet Explorer, Firefox, Chrome eller Safari.Sitter du bak en brannmur eks. på arbeidsplassen, kan det oppstå problemer med opplasting av filen.

HUSK

Søknadsprosessen for deg under 18 år

Hvordan søke?

Hvordan får jeg bekreftelse på formål?

Fyll ut personalia.

Hva må legges ved søknaden?

Kopi av gyldig pass, førerkort eller bankkort med fotografi og signatur. Ta kopi i A4 format.
Bekreftelse på formål.
Foresatte må skrive under sammen med den som søker om attesten.

Hvor sender jeg søknaden?

Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester
9951 Vardø

HUSK

NÅR DU FÅR ATTESTEN MÅ DEN VISES FOR REGISTERING PÅ KONTORET, GREFSEN STADION. Dette kan gjøres personlig eller via e-post.

truls.d.nygaard 2014-09-02 14:37:34

Politiattest for idrettslag

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming skal fremskaffe politiattest. Aktuelle personer vil bli kontaktet med beskjed om å innhente slik attest og fremlegge denne for idrettslaget. Ordning som ble pålagt alle idrettslag og -foreninger av Norges Idrettsforbund i 2008.

NIFs nettsider finnes all relevant informasjon, bakgrunn, søknadsskjema mm. vedrørende "Innhenting og håndtering av politiattester for idrettslag".

Ansvarlige for registeringen av dette hos oss er, Kjelsås IL kontoret Grefsen Stadion telefon 22 22 50 03, ved Bodil Hunnålvatn Haagensen eller Truls Nygaard. De har taushetsplikt ovenfor uvedkommende i forhold til de opplysninger den får kjennskap til.

Politiattesten inneholder kun opplysninger om personen for tiden er siktet/tiltalt eller tidligere ilagt forelegg/dømt for brudd på bestemmelser i straffeloven om seksualforbrytelser overfor barn. Idrettslaget har ikke anledning til å be personen om å innhente politiattest for andre straffbare forhold. Innhenting av politiattest er gratis. Dette følger hjemmel i Politiregisterforskriften § 34-1, jf. Kategori = Frivillige organisasjoner - Formål = Frivillige organisasjoner.