10.11.2016

Hjemmesidene er flyttet KLIKK HER

02.10.2016

Kjelsås Fotball har fått forespørsel fra PSV Eindhoven som ønsker Mathias Kjølø (født 2001) på et treningsopphold i oktober.

02.10.2016

A-laget fortsetter den gode formen. Lørdag ble Mo IL nedsablet, gutta vinner enkelt 5-0.

27.09.2016

Idrettsskolen fortsetter med basket i Stadionhallen mandag den 10 oktober.

Allidretten fortsetter som vanlig i uke 41.

Gode tendenser mot Moss

Gutta fra Oslos tak vant 2-1 i dagens treningskamp mot Moss FK på solfylte Grefsen Stadion.

2015-04-06
truls.d.nygaard

Kjelsås - Moss FK  2 - 1 (0 - 1)
Grefsen Stadion, ca. 100 tilskuere
06.04.2015

0-1 Isaksen (26) 1-1 Frøystveit (65) 2-1 S. Møller (70)

Kirsebom
Brenden, Garnås, Lindgård, Bjørnland
Pettersen (Dyve 81.), Osmunddalen, Frøystveit, J. Møller
Cham (Solli 83.)
S. Møller

To uker igjen til seriestart borte mot KFUM, og to treningskamper igjen. I dag sto Moss motsatt banhalvdel. Det har vært veldig varierende det vi har prestert så langt i treningskampene - derfor var det flott at vi fikk en seier, og ikke minst en god følelse prestasjonsmessig, med oss etter dagens fartsfylte match.

Moss var det beste laget i åpningen. Vi løper en del mellom, sliter å få til noe kollektivt press og manglet presisjonen offensivt. Bortelaget har kampens første sjanse etter en frekk frisparkvariant, men Terje Kirsebom er flott ute med en benparade. Etter 26 minutter får gjestene et frispark på 20 meter, som de ekspederer på beste måte. Frisparket går rett i mål, og 1-0 til Moss. Etter dette tar vi over, og inn mot pause er vi det førende laget. Vi er tydeligere i det offensive spillet, og kommer til et par meget gode sjanser. Vi kunne fort ha utlignet når Simen Møller står på 2 meter og header over, eller frisparket til Stian Pettersen som blir slått i tverrliggeren av Moss-keeper Frode Larsen.

Vi fortsetter der vi slapp når vi gikk til pause med å trykke til i duellene og "eie" banespillet i 2. omgangen. Vi produserer gode sjanser, og ikke minst er det haugevis av ganger vi er på nippet til å bryte gjennom. Det skal sies at Moss er farlige frempå 2-3 ganger i denne omgangen også med noen svært solide målsjanser, men en meget god Kirsebom hindrer de fra scoring. Vi sovner litt defensivt, blant annet når vi blir stående å rope på offside, og gir Moss muligheten. Slikt må vi legge vekk til seriestarten.

- Vi fortsetter fremgangen som vi har følt på den siste måneden. Intensiteten både med og uten ball begynner å ligne det vi ønsker oss, sier Eivind Kampen til Sjela.

Her er det mye positivt å ta med seg. De første 30 minuttene var Moss best, etter dette eide vi kampen. Offensivt satt kombinasjonene i langt større grad enn vi har sett tidligere i vinter i kampene, og de to målene var eksempler fra en teoribok om god fotball. Vi var også langt bedre og tettere opp i duellspillet defensivt, og tok fullstendig over midtbanen. Moss har sine sjanser i dag, og kunne for scoret noen mål, men Kirsebom hadde noen strålende involveringer som nektet de flere nettkjenninger enn den ene.

- Opplagt godt å få en seier mot en veldig god motstander. Vi drar frem skåringer fra øverste hylle, som var veldig gledelig mot et Moss som var vanskelige å bryte ned. Så er det en del ting defensivt vi må skru til frem mot neste kamp, for vi slipper til for mange unødvendige sjanser, avslutter Kampen.

Se hva Nordre Aker Budstikke skriver her

Vår neste og siste treningskamp er lørdag 11. april kl. 14 mot Drammen BK på Grefsen Stadion. Vi takker Moss for kampen!

Flere bilder ligger ute på vår Facebook-side. Gå inn å lik oss på Facebook!

minidrett_180x500.gif