Trenere sesongen 2016/17

Kjelsås alpin har trener kabalen for kommende sesong klar. Det blir noen nye trenere såvel som at de fleste blir. Alpingruppa er under utvikling og behovet for flere trenere har meldt seg. I tillegg har vi skiskole og idrettsskole som også trenger trenere

2016-04-20
arildalpine

Skiskolen hadde i år over 120 utøvere i sving, mens på idrettskolen er det nesten 100 utøvere. De yngste gruppene våre i klubben har økt til nesten 100 utøvere i U8 og U10. Kim; Haakon, Birte, Nora og Julie blir mest sannsynlig med videre i disse gruppene i tillegg til at Kristine kanskje også bistår her ved behov. Vi trenger enda noen flere trenere i disse gruppene, om utviklingen fortsetter i samme takt som før.

U12 gruppa som Christian Engen fortsatt skal ha ansvar for, har han fått med seg trener legenden Øystein Gjelsvik og Gard Telje.Gard blir med gruppa når snøen kommer og skia kommer under beina. Gard er en dyktig trener vi har brukt i Kjelsås tidligere, men som nå skal engasjere seg i U12. Øystein er vel den treneren i Norge med mest erfaring, i forhold til å trene utøvere i denne aldersgruppen. Med 10 års erfaring som hovedtrener i Heming alpint, før han de siste 15 årene har jobbet som trener i Ready alpin, kan man ikke si annet en at erfaringen er enorm. Øystein har de trenerkurs som finnes, og har selv vært ansvarlig for gjennomføringen av disse trener kursene i Oslo skikrets.

U14 gruppa blir også til neste år ledet av Kjelsås alpins hovedtrener Arild Olsen, med seg på laget har han fått Petter Johansen som er ny trener i klubben vår. Petter har tidligere vært fulltids trener i Ready alpin, og stått på ski på et høyt nivå.

U16 gruppa fortsetter med de samme trenerne som i fjor. Bastian Juell og Jørgen Nordlund står for utviklingen av utøverne i denne gruppen.

Petter Johansen

petter_n.jpg