Aktiv Grefsen Challenge - Og karusellrenn

Onsdag 17 februar var det ny runde med Telenorkarusell renn. Samtidtig arrangerte vi Aktiv Grefsen challenge.Et firma renn, for vår nye sponsor Aktiv eiendomsmegleren, på Grefsen.

Resultatlister U8_10.pdf

Resultatliste_Telenorkarusell U12.pdf

2016-02-08
arildalpine

Marie Jacobsen hadde bursdag denne dagen. Siden pappa Espen måtte på dugnad med tidtager teamet til Kjelsås alpin. Måtte også Marie tilbringe ettermiddagen og kvelden i Trollvann. Dette er livet til alpinfamilier i Kjelsås alpin. Men Marie fikk jo møte tidligere verdensmester og programleder i 71o Nor, Tom Stiansen. Marie var prøvekjører og Tom førstekjører i rennet -og Marie var en av de få som klarte å måle seg med tiden til Tom. Masse barn i aktivitet i Trollvannskleiva denne kvelden. Med gratis pølser og besøk av vår nye samarbeids partner Aktiv på Grefsen, ble dette en minnerik kveld for mange i Trollvann.marie_n.jpg

TROLLVANN/GREFSENKOLLEN: Nok en gang inntar en verdensmester vår lokale alpinarena. Under onsdagens to arrangementer i regi av Kjelsås Alpint, var det igjen duket for storfint besøk.

Prestisje

Tom Stiansen var invitert for å kaste glans over kvelden og hadde samtidig takket ja til å utfordre foreldre og lokale helter fra Nordre Aker og Bjerke i «Aktiv Grefsen Challenge». Et uhøytidelig, men allikevel prestisjefylt slalomrenn for den «litt eldre garde.».

Se bildet større

Ble nok en del selfies og bilder med alpinhelt Tom Stiansen, her er det Gabriel som får foreviget møte med skiprofilen. FOTO: KJELSÅS ALPIN

Rennet ble satt sammen med andre runde av Telenorkarusellen som går over 3 runder og har over 100 startende barn fra Kjelsås Alpin.

Det ble en minnerik kveld for alle fremmøtte. Tom Stiansen, for de yngste alpinistene kanskje best kjent som programleder på 71 grader nord, stilte til start i «geriatriklassen», og utfordrerne sto i kø.

Fortsatt trøkk

Men det skulle vise seg at vår verdensmester fra 97 i Sestriere, hvor han slo selveste Tomba på hjemmebane, fortsatt hadde trykket på riktig ski. Ingen av utfordrerne var i nærheten av tiden til Tom og enda en viktig seier var i boks.

Som han selv sa etter rennet.

– Nervene lå tett under dunjakka og fallhøyden var stor. Men med seieren trygt i havn kan jeg puste lettet ut og bare kose meg sammen med alle de flinke barna.

– Mye bra kjøring

I barneklassen ble det som vanlig levert mye god kjøring og i klassen U12 toppet Elisabeth Grimkelsrud jenteklassen. Hun leder forøvrig også Oslorunden og er virkelig i slaget om dagen. På guttesiden ble vinneren Oskar Børnik Tveit overlegen vinner med nesten 2 sekunder ned til neste mann på listen

I de yngre klassene kjører man uten plassering og alle fikk med seg diplom og stormede jubel fra publikum.

Mingling

Etter rennene var det klart for mingling med verdensmesteren. Pølser, frukt og drikke ble delt ut i målområdet og Tom ble utstyrt med stor svart tusj. Barna fikk autograf på hjelmen og selfie med hjem. I løpet av kvelden ble det også observert flere alpinmammaer som snek seg til et bilde med armen rundt kjendisen.

Mer storfint besøk?

At Kjelsås Alpin byr på verdensmestere på sine arrangement er ikke helt uvanlig. På tidligere renn har Både Kjetil Andre Aamodt og Aksel Lund Svindal stilt opp. Neste store arrangement ut er Oslo Alpinfestival i Kjelsås Alpin regi den 2-3 April, samme sted. Kanskje kommer det en verdensmester på besøk den dagen også?

Telenorkarusell rennet er for U12, U10 og U8 (1-6 klassinger) alle klubbens medlemmer er automatisk påmeldt. Er du foreldrer og har lyst til å kjøre, gå inn her og meld deg på Aktiv Grefsen Challenge. NB barn som trener med klubben trenger IKKE å melde på.

U8 og U10 kjører storslalom/cross renn i familiebakken på Trollvann. U12 kjører sammen med Aktive Grefsen Challenge i Trollvannskleiva.

Oppmøte 17:00 renstart 17:30 for alle.

http://aktiv.no/ vår nye lokale eiendomsmegler kommer, det gjør også tidligere verdensmester i slalom Tom Stiansen.

aktiv-grefsen-challenge.html

aktivgrefsen_n.jpg