Julesamlingen på Kvitfjell

Årets tradisjonsrike julesamling er over. Nesten 100 utøvere og like mange foreldre koste seg i fantastiske vinterforhold på Kvitfjell. Løperne trente fra tidlig om morgenen og til heisen stengte begge dager.Dette lover godt infor vintertreningene.

2015-11-26
arildalpine

Kvitfjell stilte med flotte vinterforhold, spesielt søndagen var forholdene veldig bra for alpintrening. De eldste gruppene kjørte super-g fra tidlig om morgenene, før skianlegget åpnet for andre, begge dager. En kort break før det var ut igjen for en storslalåmøkt. Lunsjen ble fortært i eget Kjelsås rom på plaza cafe. Etter lunsj ble økt 3 kjørt, storslalåm i Nasjonalbakken lørdag og parallellslalåm søndagen. Parallellslalåmen søndag, som er blitt en tradisjon er alltid et morsomt innslag, med Gard i spissen som starter og speaker :-)

For de yngste gruppene var det mange som ikke hadde vært på ski denne sesongen. Våre super flinke trenere, hadde masse øvelser med stor variasjon på programmet. De var flinke til å motivere,og det var stor stemning i gruppene. Mest av alt er vi trenere stolt av det volumet alle utøvere fikk på ski.Vi trener mye barmark for å orke å stå mye på ski, og det gjør vi!

Lørdag før middag, hadde vi et fellesmøte for både store og små. Her ble Kjelsås alpins langsiktige utviklingsplan gjennomgått, med refleksjoner fra Jörgen Nordlund. Hans erfaringer fra en lang tid som skitrener på alle nivåer, tilsier at vi har en plan vi kan være stolte av. Alle klubbens trenere ble presentert, her er det mye kunskap, engasjement og ikke minst vilje til å få til noe sammen. Alpingruppas leder Knut Røsjorde presenterte klubbens håndbok, nytt av året er at alle trenere i Kjelsås alpin har måttet gå førstehjelpskurs -og Knut oppfordret alle til å laste ned appen 113. Ironisk nok havnet han selv på Lillehammer sykehus dagen etter, etter et fall på skulderen.Rapportene går ut på at han etter forholdene har det bra, så vi ønsker god bedring til Knut.

Vi gleder oss til skitreningen kommer i gang her hjemme i Oslo, eller det er den jo. I skrivende stund, er vår U12 gruppe på ski i Tårnbakken på Tryvann. Man hviler ikke på laurbærne i Kjelsås alpin.

Christian Engens disipler i U12

u12julesamling_n.jpg