SKISKOLE PÅMELDING HER

Nå kan dere melde på til vinterens skiskole i Trollvann. Vi arrangerer kurs 4 helger, og et som går over 11 uker på torsdager. Informasjon og påmelding her: http://kjelsaasskiskole.no/

PÅMELDING

2015-10-27
arildalpine

Om skiskolen

DSC02059

Kjelsås Alpin Skiskole 2016:

• Fokus på skiglede, mestring og utvikling i et faglig godt forankret skimiljø.

• Skiinstruktører som har gjennomført kurs godkjent av Norges Skiforbund eller tilsvarende.

• Treningsanlegg med egen nybegynnerbakke og barneskiheis

• Rabattert innmelding i alpingruppen for de som ønsker dette når kurset er ferdig

1: helgekurs - Hver skiskole går over en helg, lørdag og søndag med 2 timers kurs hver dag.

2: kveldskurs - Årets hovedtilbud går over 11 torsdagskvelder med trening i 1,5 time pr kveld.

Skiskolen er delt inn i to trinn og er for barn mellom 6 og 12 år:

• På nybegynnertrinnet lærer barna å ta heisen, plogsvinger og andre øvelser som skaper trygghet på ski.

• På det viderekomne trinnet er fokus på å utvikle skifølelse og balanse. Barna lærer også overgangen fra plogsving til parallellsving.

Skiskoletilbudet er åpent for alle, og krever ikke medlemskap i klubben. Deltagere har etter fullført skiskole mulighet til å delta videre på det vanlige alpintilbudet, og vil da få en rabatt på sesongens treningsavgift. En nærmere presentasjon av innholdet finner dere under fanen "type kurs". Alle deltakere på årets skiskoler blir invitert til å delta på Oslo Alpinfestival (egen påmelding) og vi driller alle deltakere som ønsker dette på det å delta i et "mororenn".

Skiskolen forventer at barna har egne alpinski, alpinstøvler, hjelm og briller.
Utstyr kan leies i skianlegget www.oslo-skisenter.no

OBOSlogo_st%C3%A5ende.jpg

Kjelsåsalpin på Facebook