J04

Siste søndagen i november var det ekstra stor heiagjeng for hjemmelaget, på tribunen i Kjelsåshallen. Jenter-04, med trenere, foreldre og søsken, hadde samlet seg for å se damelaget til Kjelsås spille håndballkamp mot Stabæk.

2014-12-03
truls.d.nygaard
Sjelden har vel damelaget opplevd maken til supportgjeng i Kjelsåshallen. De få stabæktilhengerne som møtte, ble raskt overdøvet av nesten 50 store og små kjelsåsfan. Med blant annet forskjellige felles heiarop, klappepapp, bjeller, og stor jubel for hvert kjelsåsmål som ble scoret.

Om det var de ivrige tilskuerne som gjorde utslaget – eller ikke – er vanskelig å si. Men etter en sjokkåpning av Stabæk de første to minuttene, tok Kjelsåsdamene raskt helt over og feide inn det ene målet etter det andre. De vant faktisk kampen mot Stabæk med 10 mål mer.

Kan nok være at de mye mindre håndballspillerne på tribunen lærte ett og annet, som kanskje de selv kan vise frem i 04-kampene fremover? Moro var det ihvertfall.

Etterpå var det pizza på alle, også kjelsåsdamene, i kafeområdet ved kiosken. En fin førjulstreff for håndballinteresserte. Sikkert noe jenter 04-gruppa vil vurdere å gjøre igjen. Ryktene går om at det også har kommet spørsmål om kanskje jentene kunne være interessert i å stille som heiagjeng på andre viktige kamper for Kjelsås håndball.

KIL-h%E5ndball-J04.gif