Nesodden - Kjelsås2 1-3

Jr2 med knallsterk borteseier over Nesodden.

2015-09-18
linaess

Like sikkert som høsten er at aksjon "redd Jr2 fra nedrykk til 3.div" er igang. Etter kun en seier etter sommeren, ligger Jr2 på nedrykksplass med fire kamper igjen (mot 4 av 5 topplag) - og bør helst vinne tre av dem for å unngå nedrykk. Alvoret er forstått av alle involverte, og før kampen mot Nesodden (som kjemper om opprykk til 1.div med 9-1-0 på hjemmebane så langt i sesongen) ble troppen spisset. Nesodden er et fysisk lag som er harde å møte, men spiller ganske enkel fotball med lange baller opp mot løpssterke spisser. Etter å ha ridd av innledende stormløp, kom Kjelsås mer og mer med i kampen - og tok ledelsen etter en halvtime da Didrik kom fri etter langt oppspill. Keeper ruser ut og klipper spissen ned til klar straffe - som Jamal setter kontant i mål. Nesodden fortsetter stormløpene men er aldri virkelig farlige. Rett før pause økes nesten ledelsen da Jens treffer stanga på et godt skudd.

2 min etter pause skjer det igjen: Øyvind kommer fri på høyre etter innlegg fra Vegard og skyter et godt skudd som reddes med handa av en forsvarer. Ny straffe og Jamal er like sikker fra merket som forrige gang. Dermed 0-2 og tydelig frustrasjon hos hjemmelaget som ikke er vant til å bli rulla over på hjemmebane. Nå tar Kjelsås virkelig tak i kampen, og anført av kampens gigant Aslak rulles det opp angrep etter angrep, der både Shkembim, Jamal, Jens og Vegard kan øke ledelsen. Det er fullt fortjent da Shkembim øker ledelsen til 3-0 etter nydelig samspill på venstre. Troen på en sensasjonell borteseier begynner å bre seg både på banen og benken - vi holder hodet kaldt og lar Nesodden sjelden slippe til med farligheter, selv om de har mye ball. Først når det er tre minutter igjen, reduserer de på et flott skudd fra distanse etter en dårlig tversoverpasning i eget forsvar. Men kampen er nesten slutt, og ebber ut til en strålende borteseier til Kjelsås2. Da er vi foreløpig ute av nedrykksposisjon - men må nok fortsatt vinne to av de tre siste for å være rimelig sikre.

Flott gutter - den lange turen til Nesodden var mye kortere hjem igjen!

KAMPFAKTA

Berger kunstgress, 18.september kl. 1830: Nesodden - Kjelsås2 1-3 (0-1)

Laget: ErikH - Simon, JP, Sigurd, Petter (Dorg 46) - Jamal, Aslak (VegardN 79), VegardN (Anders 64), Shkembim (Didrik 75) - Jens, Didrik (Øyvind 30)

Mål: 0-1 Jamal (30 str), 0-2 Jamal (47 str), 0-3 Shkembim (57), 1-3 Nesodden (87)