Driv - Kjelsås2 3-4

Jr2 fulgte godt opp Jr1 sin gode sesongstart ved å vinne 4-3 borte over Driv etter en laaang fredagskveld i Ytre Enebakk.

2015-04-11
linaess

Jr2 dro ut på sitt første bortetokt for sesongen, for 11 mann med bena godt planta i bylivet i Oslo var dette en utfordring for da sesongens første var Driv borte i Ytre Enebakk.

Kjelsås-laget åpner treigt de fire første, men når klokka slår på det femte minuttet slår Rune en crosser til Alex som tar den ned og legger til rette for Didrik i bakrom, han tar med seg ball og en Driv-spiller finner ut at i Ytre Enebakk er det for få rundkjøringer, kjører en runde rundt før han slår den i lengste og keeper er uten sjangs: 0-1 til oss. Etter dette står kampen og vipper veldig - det er to lag som begge vil mye mer enn de klarer og vi får to frispark ganske kjapt etter hverandre. Didrik tester keeper på begge, men han er nå våknet fra vinterdvalen.

Når vi runder 18 minutter spiller Driv god fotball og får uttelling for det med spill i vårt bakrom og en tversover gjennom feltet og i mål: 1-1 og vi er like langt i Enebakk. Etter 29 minutter fortsetter Driv spillet frem mot vårt mål, de finner samme person som scorte det første på 17 meter, han får stå fri og skyte og når det i tillegg er superlim på stolperota er Driv i ledelsen 2-1.

Det første vi gjør etter å miste ledelsen til motstanderen er å presse frem en corner: Lars slår en god corner som en Driv-spiller legger ned for oss i feltet. Shkembim ser ballen ligge, strekker frem høyreslegga, og får den slått så høyt opp i nettaket man kan få til: 31 minutter spilt og det er 2-2.

Andre omgang begynner på verst mulig måte for vår del, Truls glemmer at han ikke er supermann men Captain Fantastico og river ned en Driv-spiller inne i feltet og de får straffe. Men heldigvis for oss har vi med oss en god og enda bedre Babou i mål som holder oss inne i kampen.

I det 66. minutt får Shkembim ballen: med et øye på ball og et på mål er han farlig, han gjør selvfølgelig ingen feil, kommer seg inn i 16-meteren og vi går opp i 2-3. Kun tre minutter senere får Alex ballen i bakrom, han får et treff på ball som blir en pen lobb over keeper som vi takker for, og det står 2-4 til oss.

I det 81.minutt reduserer Driv da forvarsrekka vår er småslitne og ikke orker mer. Det står 3-4 og det blir noen nervøse siste minutter. Vi er slitne og henger etter mye og drar på oss 4/5 gulekort med etterslengere og holdinger. Guttene biter fra seg, vi gjør det lett og slår ballen langt fra vårt eget mål. Når 90 minutter er spilt og dommer mener det er krav på fem minutters overtid kan man trygt si at det gikk noen bønner opp til Gud på at dette måtte snart ta slutt. Endelig blåser dommer av og vi vinner første kamp for sesongen.

Laget: Babou - Ruben, HenrikG, Truls, Simon - LarsFr, VegardN, Rune, Shkembim - Didrik, Alex

Mål: 0-1 Didrik (5), 1-1 Driv (18), 2-1 Driv (19), 2-2 Shkembim (31), 2-3 Shkembim (66), 2-4 Alex (69), 3-4 Driv (81)