Rita_Gamlem 2015-09-24 08:05:37

Kasserer/økonomiansvarlig

Huskeliste

• Sørge for, sammen med lagleder, å holde oversikt over hvem som har betalt treningsavgift, og purre de som ikke har betalt.
  • Holde oversikt over inntekter og utgifter
  • Sørge for å få inn andel fra klubben som skal tilbake til laget
  • Skal det settes tidsfrist for når spilleravgifter, skal være oppdatert for hver sesong? Må vel gjøres løpende
  • Sørge for innbetaling av egenandel fra foreldre. Bør fastsettes/snakkes om på foreldremøte Hva er dette?
  • Bør vise regnskap på foreldremøte. Forståelse for hva egenandel brukes til
  • Klubben må gi oversikt over hvor mye laget får tilbake fra deltageravgift i barnefotball og ungdomsfotball. Hva man har å rutte med før egenandel fra foreldre samles inn (dette informeres om både muntlig på trenerforum og skriftlig)

Tips:

Det kan være en god idé å samle flere påmeldinger til serie, cup-deltagelse og avslutningsarrangement i liten og stor pakke. Da får foreldrene færre fakturaer og påmeldinger å holde styr på, og administreringen av innbetalinger blir lettere. F.eks. Seriespill, Elverumsturnering og avslutning i liten pakke. Det samme pluss futsal og et par andre faste turneringer i stor pakke. De pengene som eventuelt blir til overs går inn i lagskassen, til felles bruk.

(Se vedlagt Excel-skjema for lagoversikt, med kolonner for hvem som er påmeldt cuper mv. Skjemaet inneholder en del data på hvem som har betalt etc. for å vise hvordan man kan sortere kolonnene.)

Finnes det felles regnskapssystem/oversikt over kasserer kan bruke? Ha noe som er likt for alle å følge opp inntekter og utgifter