10.11.2016

Hjemmesidene er flyttet KLIKK HER

02.10.2016

Kjelsås Fotball har fått forespørsel fra PSV Eindhoven som ønsker Mathias Kjølø (født 2001) på et treningsopphold i oktober.

02.10.2016

A-laget fortsetter den gode formen. Lørdag ble Mo IL nedsablet, gutta vinner enkelt 5-0.

27.09.2016

Idrettsskolen fortsetter med basket i Stadionhallen mandag den 10 oktober.

Allidretten fortsetter som vanlig i uke 41.

Skuffende poengdeling mot Ullern

På overtid utlignet gjestene ut av ingenting, og det ble et skuffende 1-1 mot Ullern.

2015-08-30
alrein

Kjelsås - Ullern 1-1 (0-0)
1-0 Frøystveit (69) 1-1 Christansen (90)

Grefsen Stadion, 141 tilskuere
29.08.2015

Kirsebom
Brenden (Ahilan 57.), Brotangen. Garnås, Bjørnland
Skogen, Solli (Rønning 81.), Frøystveit (Fasting 90.), Pedersen, J. Møller
Skårn

Vi var store favoritter før kampen mot nedrykkstruede Ullern. Til tross for at vi hadde ballen det meste av kampen, fikk vi kun en gang omsatt det i tellende resultat, altså scoring. Mot slutten skal vi kontrollere det hele inn til 3 poeng, i stedet utligner et hardtkjempende Ullern på overtid.

Hadde det vært statistikk for ballbesittelse i 2. divisjon, hadde det nok fort vært 80 % til Kjelsås i denne kampen. Imidlertid slet vi med å bryte gjennom et godt defensivt organisert bortelag, og skapte ikke et flust med sjanser som vi har vært bortskjemt med i mange kamper. Riktignok hadde vi noen saftige sjanser, blant annet ved Jesper Solli på et skudd fra 16 meter etter nydelig spill og når Axel Pedersen treffer tverrliggeren etter et godt skudd fra 25 meter. Til slutt skulle vi få hull på byllen; kaptein Espen Frøystveit viser igjen at venstrefoten er ihvertfall 2. divisjons beste, og dunker inn 1-0 på et frispark fra 20 meter. Der tenker vi at det var det som skulle til for å åpne kampen, og at vi fikk mer rom på siste tredjedel. Vi jager 2-0, men dessverre får vi ikke den viktig scoringen.

Da skjer det som ofte har en tendens til å skje i fotballen. Et bortelag, som har hatt en sjanse tidligere i kampen, får et lite trykk helt mot slutten. På overtid får de et langt kast som ender med klabb og babb inne i feltet. Der spretter ballen Ullerns vei, og det står 1-1.

Gutta går veldig skuffet i garderoben i dag. Ullern er et lag vi skal slå greit. Denne kampen kontrollerte vi, men slet med å bryte ned gjestenes forsvar og dermed "drepe" kampen med noen scoringer. All ros til et hardtkjempende bortelag som fightet og gjorde det vanskelig for oss.

Poengfangsten har vært labrere de siste ukene enn det poengsnittet vi har vært vant til de siste årene. Alle lag kommer innimellom i en bølgedal, og vi får håpe denne er av det korte slaget. Ingenting hadde smakt bedre enn om det hadde snudd neste lørdag; da er det lokaloppgjør mot Skeid. På ny møter vi et lag som kjemper mot nedrykk og vil selge seg hardt for poengene.

Dessverre måtte Runar Brenden på ny ut med skade. Brenden har slitt store deler av sesongen med en ankelskade, og vi håper at dette ikke er en ny, langvarig skade for den talentfulle spilleren. Vi manglet også i dag flere nøkkelspillere, både Stian Pettersen, Anders Osmunddalen og Simen Møller var ikke med i dag.

minidrett_180x500.gif