10.11.2016

Hjemmesidene er flyttet KLIKK HER

02.10.2016

Kjelsås Fotball har fått forespørsel fra PSV Eindhoven som ønsker Mathias Kjølø (født 2001) på et treningsopphold i oktober.

02.10.2016

A-laget fortsetter den gode formen. Lørdag ble Mo IL nedsablet, gutta vinner enkelt 5-0.

27.09.2016

Idrettsskolen fortsetter med basket i Stadionhallen mandag den 10 oktober.

Allidretten fortsetter som vanlig i uke 41.

Seiersrekken fortsetter - 3-2 mot Holmen

A-laget spilte en rufsete kamp, men tok allikevel 3 fortjente poeng borte mot Holmen lørdag.

2015-06-07
truls.d.nygaard

Holmen - Kjelsås 2 - 3 (0 - 1)
Holmen Arena, 93 tilskuere
06.06.2015

0-1 Osmunddalen (29) 0-2 Frøystveit (61) 1-2 Svensson (66) 1-3 S. Møller (79) 2-3 Llullaku (str. 90)

Kirsebom (Karlsen 83.)
Osnes, Brotangen, Lindgård, Bjørnland
Fasting, Solli (Pedersen 62.), Frøystveit, Osmunddalen, J. Møller (Dyve 71.)
S. Møller

Holmen lå nest sist med 2 poeng, og var svært tente på å snu den trenden. Selv om vi slurvet mye kampen igjennom, vinner vi 3-2 mot et hardtkjempende hjemmelag. Fortjent må det sies etter spill og sjanser, selv om vi var langt unna vårt maksnivå denne lørdagen.

Til tross for at vi aldri får kombinasjonsspillet til å sitte slik vi vet gutta kan på sitt beste, så skaper vi veldig mange solide sjanser og kunne fort ha scoret flere enn de tre målene signert Osmunddalen, Frøystveit og S. Møller. Defensivt var vi mer utrygge enn det vi setter pris på, og vi slapp hjemmelaget til flere gode muligheter.

Vi tar ledelsen etter 29 minutter ved Anders Osmunddalen. Simen Møller finner Osmunddalen på 16 meter, og han skrur ballen flott nede ved stolperota. 2-0 ordner kaptein Espen Frøystveit på egen hånd; corner fra høyre skrur han rett i mål. Da burde vi malt på videre og "drept" kampen; istedet slipper vi inn et baklengsmål vi absolutt hadde nok av muligheter til å forhindre. En nydelig stikker fra Julian Møller til bror Simen, som setter den sikkert alene med keeper, gir oss ganske raskt 3-1. Vi har flere solide sjanser til å øke, men på overtid gjør vi det unødvendig spennende da Holmen får en forholdsvis billig straffe som de setter sikkert. De lyktes ikke å skape noe de siste minuttene, og vi tar tre nye poeng.

Vi vinner vår fjerde strake kamp, og tar 3 poeng på en dag der vi hangler mye. Ingenting å si på at vi vinner, vi har klart flest sjanser, men skulle hatt mer kontroll defensivt enn det vi viste i dag.

Positivt er det at vi ikke får noen gule kort, vi hadde flere spillere i faresonen, og nå er alle disse tilgjengelig til neste ukes toppkamp mot Grorud. Det som er langt mer kjedelig er at Terje Kirsebom måtte ut etter en kraftig smell. Kirsebom, som igjen spiller en god kamp, blir truffet av Holmen-spiss i forbindelse med scoringen. Kirsebom fortsetter å spille, men selv han må kaste inn håndkleet etterhvert og blir byttet med Pål Anders Karlsen. I etterkant viser det seg at Kirsebom har brukket ribbein, delvis punktert lunge og blødning fra en nyre. Vi kommer tilbake til varigheten av en slik skade og når vi kan forvente å ha den fantastisk flotte fyren tilbake i trening igjen. Vi ønsker Teddy god bedring!

Neste helg er det duket for et skikkelig toppoppgjør. Grorud som har imponert så langt og ligger 3 poeng foran oss, kommer til Grefsen Stadion søndag 14. juni. Kampstart kl.18.

Fra media:

Dagsavisen: "Kjelsås vant på en dårlig dag"

minidrett_180x500.gif