Endelig seier til Kjelsås G01.1 i vinterserien

Etter et par godkjente treningskamper og de to første rundene i vinterserien, levert litt under pari, så har guttene kommet i gang. 4-1 i kveldens kamp mot Skedsmo på lånt hjemmebane (Kringsjå), stemples som godkjent og bra levert!

2015-02-22
larsmyrvang

Kjelsås G01.1 - Skedsmo G01.1 : 4-1 (1-0)

Kjelsås sine mål ble scoret av: Sebastian, Lars Henrik, Bror, Yosseif

Kjelsås lagoppstilling: Adrián - Ola, Peder, Erik, Joakim - Henrik, Aksel - Lars Henrik, Bror/Vegard, Ludvig/Yosseif - Sebastian

(Noen bytter og endringer utover i kampen)

Det kommer seg sakte men sikkert... 4-1 seier mot Skedsmo i kveld smakte godt, gutter!!

Etter nok en tung start kom gutta godt med utover kampen. Det tar et kvarter før vi egentlig begynner å spille fotball, og mot spillets gang får vi 1-0 da Sebastian spilles igjennom av Bror, og Seb setter den helt nede ved stolpen, utagbart til høyre for keeper. Vi gir Skedsmo de mulighetene de får, og ødelegger mye for oss selv i perioder med mye mas (..manglende orientering), henger dårlig sammen som lag og dels svakt pasningsspill. Skedsmo er farlig frempå flere ganger, men gutta bak tar godt tak og rydder opp, i tillegg til Adrián som kommuniserer godt, er offensiv og trygg bakerst. Utover i omgangen begynner de blå-hvite å ligne mer på et lag. Strekket mellom lagdelene blir mindre og vi tør og evner å holde ballen mer i laget. 1. omg. ebber heldig ut med 1-0 i protokollen.

Pausen brukes til kort oppsummering, men mest på å sette fokus på oppgaver som skal gjennomføres i 2.omgang. Tøffere i duellspill og gjenvinning, jobbe med orienteringen og ligge i forkant.

Det jobbes med en gang langt bedre kollektivt, og med mer ro og trygghet. Ballen spilles i flere trekk, hurtigere og sikrere, og laget flytter bedre etter. Omgangen starter godt; etter få minutter drives ballen bra frem, flott samspill mellom bl.a. Vegard og Sebastian som finner Lars Henrik som kommer inn fra kanten og setter 2-0. Kort tid etter får Skedsmo straffe og setter 2-1. Til tross for at Skedsmo får noen enkelte muligheter til utover i omgangen, som forsvaret og ikke minst Adrián rydder godt opp i, så fører vi kampen gjennom hele omgangen, og er ofte igjennom etter godt samspill, både via midtbanen, og mer direkte langs kantene og inn igjen foran mål. 3-1 kommer etter en rask avklaring/gjenvinning i egen 16-meter etter corner; Erik og Ludvig får spilt fri Yosseif lavt i banen, Lars Henrik starter lavt på midten og får ballen ut mot venstre kant - slår over mot hjørnet av 16 m på høyre til Bror som setter den rolig forbi keeper. Herlig kontring, hvor det spilles raskt, direkte og effektivt! Så bølger spillet litt igjen i noen minutter, hvor også Skedsmo får et par muligheter, men langskudd, et frispark fra langt hold og en corner ryddes bra unna, og igjen får vi en rask overgang, denne gangen på høyre siden, Peder, Henrik og til Sebastian som setter fart og fyrer av, men treffer stolpen, og ballen skjærer tvers igjennom feltet og Skedsmo får ryddet unna til corner rett foran Yosseif på vei inn fra sin venstre kant. Denne corneren vinner vi og får et par muligheter som blokkeres, men avblåsning for hands og frispark til Skedsmo. Nye minutter med noen dueller og litt temperatur, og vi vinner på ny en corner. Ballen går igjennom feltet og finner Yosseif på bakre hjørnet av 5, som vender av en spiller utover i feltet og setter den ned til venstre for keeper. 4-1 og en fortjent seier til Kjelsås etter godkjent og til dels underholdende fotball i siste halvdel av kampen!

En herlig revansje etter 4-1 tap for Skedsmo borte rett før vinterferien. Som vanlig avsluttet vi vinterseriekamp med straffer, men de ble dessverre ikke så mye å skrive om... For mange miss, taper denne 4-3, og vi har til gode å vinne en straffekonk. Men, Ola, Seb og Aksel setter sine, og Adrián redder 2 og er på ytterlig 2 av Skedsmos straffer!! Ny solid kamp av vår bakerste mann nr 88 :)

Vi ser frem til neste kamp: 8.mars, hjemme mot Bærum, forhåpentligvis på eget gress på Grefsen Stadion.

Men, først skal vi få noen skikkelig gode treningsøkter på Grefsen Stadion som endelig er grønn igjen og klar til bruk!