2-0 tap på Ekeberg mot KFUM

KFUM viste hvorfor de spiller i OBOS-ligaen 2016 og avgjorde kampen med to fine mål i den første omgangen lørdag formiddag.

2016-02-27
Sjela

KFUM - Kjelsås 2-0 (2-0)
Ekeberg, 27. februar 2016

Mål: 1-0 KFUM(12), 2-0 KFUM(20)

Laget: Kirsebom - Brenden, Garnås, Brotangen, Bjørnland - Fasting (J. Møller 45.), Solli, Frøystveit, Skogen (Holm 85.) - Aasarød, Dyve

Lørdag fikk A-laget en skikkelig utfordring da OBOS-laget KFUM sto klare til treningskamp på Ekeberg. KFUM har styrket laget betraktelig siden opprykket, blant annet med vår egen Stian Pettersen som på grunn av en liten skade bivånet oppgjøret fra sidelinjen. Andre spillere som Jørgen Hammer og Lars Hirschfeld er hentet inn for å styrke det som fra før av var et meget godt lag. Dette var med andre ord en meget fin test for våre gutter.

KFUM er et lag som liker å ha ballen og det bar kampen preg av i starten, KFUM trillet mye ball og vi lå lavt og kompakt. De rød-hvite hadde ikke produsert noe særlig da de etter 12 minutter tok ledelsen. Deres spiss fikk vende opp på midten og sette fart mot vår bakre firer, med en fin stikker ble en kantspiller spilt alene med Kirsebom og en kald chipp senere sto det 1-0 til hjemmelaget. 2-0 kom rundt 10 minutter senere, KFUM holdt ballen i en lang periode, de spilte seg etterhvert helt inn i vår 16 der den andre kanten til slutt noterte seg med en scoring med et skudd fra kloss hold. Beholdningen vår i den første omgangen var et par halvsjanser ved Fasting og en avslutning fra Aasarød som KFUM-keeperen reddet til corner. Stillingen til pause var 2-0.

Den andre omgangen ble som å se et spann med nydelig kongeblå maling tørke. Det skjedde forsvinnende lite, så lite at flere svenske interessenter ringte tilskuere for å sjekke at kampen fortsatt pågikk. KFUM spilte seg til en brukbar mulighet i omgangen, vi kom aldri nærmere enn noen knappe halvsjanser etter dødball.

Det ender med tap i en lite innholdsrik kamp, KFUM mønstret et meget sterkt lag, særlig i den første omgangen. Kvalitet i to øyeblikk i den første omgangen avgjorde til slutt kampen. Det var ingen fantastisk prestasjon av våre gutter, men samtidig vanskelig å være for negativ, motstanden tatt i betraktning. Neste helg står divisjonskollega Follo på motsatt banehalvdel, den kampen går lørdag 5.mars på Ski stadion.