EO gir seg

Endre Olav Osnes spiller ikke i kongeblått i 2016.

2016-02-15
alrein

Nyheten har vært kjent i miljøet en stund, men det har vært blytungt å sette seg ned å skrive en sak om dette. Endre Olav (32 år) har spilt 205 obligatoriske kamper i blått. Presten EO er en ballkunstner og en miljøskaper av rang. Hans bidrag i Kjelsås Fotball både på og utenfor banen har vært fantastisk. Det har vært en fornøyelse å ha denne gutten på Oslos tak.

Selv om han ikke spiller fotball på taket i 2016, så vil han ikke flytte alt for mange høyde- eller lengdemeter. Han tar turen over bommen, og skal bidra med sine solide ferdigheter i  4.divisjonsklubben Årvoll. Der vil han figurere som spillende assistenttrener.

Eivind Kampen synes det er kjedelig at EO ikke spiller hos i 2016.
- Alle på A-laget synes det er veldig kjedelig at Presten takker av. Et naturlig midtpunkt i miljøet,  og en veldig solid fotballspiller. Svært få spillere bikker 200 kamper, og slike klubbspillere kan man ikke sette nok pris på. Man skal ikke misbruke slike uttrykk, men dette er utvilsomt en legende.

Sportslig leder Viggo Anthonsen er også raus i omtalen, og har også sett i historiebøkene når EO skal takkes av.
- Det er vemodig at Endre Olav (EO) ikke skal spille i Kjelsås neste sesong. EO har vært hos oss i 10 år og har spilt 205 kamper, som er klart flest av dagens aktive spillere og nr.7 på adelskalenderen. EO bidrar på banen og utenfor banen, og har vunnet den sosiale prisen i spillergruppen ved flere anledninger. Det er bare å gratulere Årvoll som har signert en spiller og person av høy klasse.

Til slutt legger jeg ved lagoppstillingen i debuten til EO som var på B-laget i 2005, med blant annet Steinar Brun i mål. I 2015 spilte EO med flere født i 1988, altså født nærmere 40 år etter Brun. Jeg vil tro alle lagkameratene til Endre Olav Osnes vil huske han svært godt.
Steinar Brun - Vidar Lorentzen , Nasih Rustemi, Håkon Bergo, Aksel Hansen - Endre O.Osnes, Truls Raastad, Jon Scheistrøen, Martin E.Olsen(Kristian Rike 45.) - Bård Haga(Abo Noor 45.), Eirik Lyssan.

Vi er henger oss på. Minnene er mange med EO i Kjelsås. Nå spiller han ikke fotball hos oss lenger, men vi håper og tror vi ser han hengende rundt i miljøet. Han er alltid velkommen inn porten på Grefsen Stadion.