En liten prat med Kampen

Vi har tatt en førjulsprat med hovedtrener Kampen. Hva er ståa rundt A-laget?

2015-12-19
alrein
A-laget har allerede startet oppkjøringen mot sesongen 2016. Først blir det en velfortjent jule- og nyttårsfeiring for spillere og støtteapparat, så blir det fullt trykk fra januar.

- Vi startet opp i desember, etter at spillerne har hatt fri i november. Vi er ikke på fullt program foreløpig, men har hatt fine økter i desember. Spillerne har vært flinke til å holde kroppen i gang, og ser veldig sultne ut. Treningskampene for vinteren er klare, og det blir en morsom oppkjøring, sier Kampen.

Det er alltid knyttet spenning til spillerlogistikken på denne tiden av året. Hvem forsvinner, og hvem kommer inn ? De siste årene har vi hatt god kontinuitet både blant spillere og støtteapparat, en solid andel spillere med lokal tilhørighet og fått inn gode tilvekster utenfra som både passer inn i miljøet og er gode fotballspillere. Det er gledelig at det ser ut til at den miksen fortsetter i 2016, selv om ikke alt er i mål enda.

- Det har vært viktigst for oss å forlenge med eksisterende spillere, der håper vi å komme i mål før jul. Stian Pettersen og Christoffer Skårn har forlatt oss. Det er naturlig at de erstattes med spillere utenfra. Vi ønsker å signere 2-3 spillere i løpet av vinteren, fortsetter vår dyktige hovedtrener.

KjelsåsSjela har løpende presentert spillere som har signert de siste månedene. Formalitetene er snart på plass til en gode del flere spillere, og følgelig vil bli presentert her på Sjela.

9. april starter sesongen med bortekamp mot Finnsnes. Kampen er klar på hva som blir fokusområder i oppkjøringen frem mot seriestart.

- Det aller viktigste for oss er treningskulturen. Det har vært vår suksessformel, og vi føler på at det mangla noen prosenter der i 2015. Etter en trøblete oppkjøring i 2015, er vi nå endelig i gang på eget oppvarmet gress. Det gir oss tid til å jobbe enda mer med det lagmessige.

Og allerede seriepremieren får Kampen muligheten til å besøke sitt "stamsted". Serieoppsettet 2016 byr både på tøffe motstandere fra nord og lag fra Østlandet. Majoriteten av lagene kjenner vi godt, og vi får også muligheten til noen nye bekjentskaper.

- Det er klart man er på et snodig kjør når Wongs i Finnsnes er den restauranten man har besøkt flest ganger i livet. Utover det synes jeg det ser ut som en jevn, sterk og veldig morsom avdeling.  Det vil helt sikkert skje mye med troppene frem mot seriestart, men jeg ser veldig mange kamper vi gleder oss fælt til å spille. Det er vel kun Alta, Tromsø 2 og Oppsal vi ikke har fersk historie med, avslutter Kampen.

Det blir garantert spennende å følge A-laget gjennom vinteren og sesongen 2016. Vi ønsker Kampen og resten av A-laget en strålende jul og et godt nytt år! I 2016 skal det skapes nye store opplevelser på Oslos tak!