Uavgjort mot Grorud etter dramatisk slutt

To scoringer dypt inne i overtiden sørget for mye drama og nerver da A-laget spilte uavgjort mot Grorud lørdag.

2016-08-27
Sjela

Kjelsås - Grorud 2-2 (0-0)
Grefsen Stadion, 27. august 2016

Mål: 1-0 Brotangen (str. 71), 1-1 Slorby (85), 1-2 Ahmed (90), 2-2 S. Møller (90)

Laget: Kirsebom - Brenden, Brotangen, Garnås, Bjørnland (Ahilan 74.) - Fasting, Osmunddalen (k), Kristiansen (Aslaksrud 83.), Solli, Mendy (J. Møller 65.) - S. Møller

Grorud har et meget godt lag som vi også møtte i 2015. Før lørdagens kamp hadde vi en seier, ett uavgjort og ett tap og en målforskjell på 2-2 på de siste 3 møtene. Kampene mot Grorud har vært tøffe, tette og jevne og slik ble det denne lørdagen også. Kampen levde hele veien inn til det aller siste sparket på ballen.

Den første omgangen begynte med to forsiktige lag som ikke ønsket å gjøre noen feil innledningsvis. Vi ble kanskje vel passive de første minuttene og etter bare fem minutter fikk Grorud en stor sjanse da deres spiss lobbet en ball i tverrliggeren. Vi fikk justert forsvarsspillet og fikk etter hvert god kontroll defensivt selv om Grorud hadde ballen mye. Kvarteret ut i den første omgangen snappet Solli opp en ball på Groruds halvdel og ble lagt i bakken. På det påfølgende frisparket måtte Groruds keeper ut i full strekk for å redde forsøket fra samme mann. De neste 25 minuttene var lite innholdsrike, Grorud hadde et spillemessig overtak, men vi forsvarte oss godt og sto imot det som kom. De siste minuttene inn mot pausen får vi et lite trykk gjennom mange cornere på rad, i denne perioden er både Garnås og Osmundalen nære ved å gi oss ledelsen. Groruds sisteskanse sørget for at det ble med forsøkene og til pause sto det dermed 0-0.

Den andre omgangen startet med en stor mulighet til Grorud som kom seg rundt på vår venstre side, et lavt innlegg fant en Grorud spiller helt alene foran Kirsebom. Skuddet gikk opp i grana til Neptunveien 6a. Etter dette falt kampen tilbake i det samme sporet man så i den første omgangen. Grorud med mye ball, men ellers et svært sjansefattig kampbilde. Da det var spilt 70 minutter kjørte vi et fint angrep, S. Møller la smart tilbake til Solli som dro seg forbi en mann og kom alene med Groruds keeper. I det Solli skulle skyte ble han holdt i drakten og dermed blåste dommeren straffe til store og uforståelige protester fra Grorud. Lars Brotangen måkte straffen i målet, 1-0 med 20 lange minutter igjen. Umiddelbart etter vår scoring satt Grorud inn Shala og Ahmed, to meget gode angrepspillere som ga oss vesentlig større problemer i forsvar de siste 20 minuttene. De første 15 minuttene fikk vi ridd av uten at Grorud fikk de helt store sjansene. Med 6 minutter igjen av ordinær tid kom dessverre utligningen, et innlegg ble stusset videre av Groruds kaptein i Kirsebom sitt langhjørne.  De siste 5 minuttene ble kaotiske da to lag som ikke var fornøyd med uavgjort gikk i strupen på hverandre. Solli fikk et frispark i meget god posisjon, men forsøket gikk over. Nevnte Shala kom også nære da han fra skrå vinkel avsluttet like utenfor.

Dypt inne i overtiden fikk Grorud det til å stemme på en kontring, Ahmed ble satt opp ute på siden, han trakk seg inn i banen og avsluttet nydelig i det lengste hjørnet bak en sjanseløs Kirsebom. Minnene fra Tromsdalen-kampen strømmet på og det virket som nok et tap skulle komme helt på tampen. Men denne kampen var ikke over, rett fra avsparket måket vi ballen frem, den ramlet ned på venstrefoten til S. Møller som klemte til, ballen suste inn helt nede ved stolpen fra rundt 25-meter. En drømmescoring og ett poeng skulle da være fasiten trodde alle. Men våre gutter hadde virkelig blod på tann og prøvde helhjertet en gang til. Det endte med at Fasting fikk ballen ute på kanten, den slue kantspilleren dro seg inn i banen og forsøkte et skudd som Groruds keeper med nød og neppe fikk fistet til corner. Corneren fikk vi ingenting ut av og da blåste også dommeren av kampen. Etter ekstremt hektiske og spennende sluttminutter endte det dermed 2-2.

Vi har nå en fin rekke med 4 kamper på rad uten tap, med den flotte innsatsen og moralen guttene viste i dag er det et spørsmål om tid før vi begynner å vinne mange av kampene som for tiden ender uavgjort. Neste mulighet er borte mot Follo lørdag 10. september.