Uavgjort mot Senja

Selv med 10 mann i over en omgang, var det vi som burde tatt alle poengene på Senja i dag.

2016-08-21
alrein

Senja - Kjelsås 1-1 (0-0)
Senja Stadion, 21. august 2016

Mål: 0-1 Osmunddalen(85) 1-1 Jensen (86)

Laget: Kirsebom - Brenden, Brotangen, Garnås, Bjørnland - Fasting, Osmunddalen (k), Solli (J. Møller 90.), Kristiansen  - Aasarød, Aslaksrud (Mendy 80.)

Gutta kjempet glimrende i dag, og hadde fortjent mer. Vi skapte de fleste sjansene mot et rimelig tannløst hjemmelag, også etter at vi ble redusert til 10 mann etter 35 minutter. Selv om vi ledet 5 minutter før slutt, måtte vi ta til takke med et viktig bortepoeng.

Når det skal sies florerte det ikke av sjanser i denne kampen. Vi hadde de to eneste i 1. omgangen. Først ved Brotangen som er alene på bakerste etter corner, men skuddet blir blokkert fra 5-meteren. Så rett før pause da Nico Kristiansen drar seg nydelig inn i feltet med en Zidane-finte, men skuddet blir godt reddet av hjemmelagets keeper. Mellom der var det dratamatikk midt på banen. På kort tid fikk Magnus Aasarød to gule kort, og det er ingen tvil om at det var hardt idømt at han fikk se det røde kortet etter 35 minutter. Han var først på ballen i den siste duellen, men dommeren valgte å gi hjemmelaget en god fordel resten av kampen. Det gjorde at de fikk noe mer ball etter dette, men Senja var stort sett helt ufarlige denne matchen.

- Vi åpner kampen veldig godt. Har et fint trykk, samtidig som vi har god kontroll defensivt. Så får vi en fullstendig gal avgjørelse i mot oss, det røde kortet på Aasarød. Da tar selvsagt kampen en ny vending. 10 mot 11 i 55 minutter er en voksen oppgave, sier Eivind Kampen.

Vi er gode defensivt i dag. Ut over 2. omgangen så har Senja en del ball, men vi ligger kompakt, og tar også seige løp når sjansen byr seg. Et par ganger er vi nærme å ta ledelsen, nærmest er Jesper Solli etter en nydelig dragning inn i boksen. Skuddet går på utsiden av stolpen og ut.

Så i det 85. minutt kommer scoringen. En god Nico Kristansen chipper gjennom en Anders Osmunddalen alene med keeper. Han er sikker i avslutningen, og vi leder. Kan vi ta med oss alle poengene? Dessverre tar det bare et minutt før hjemmelaget utligner. Vi taper en duell i feltet på et langt innlegg, og nedfallsfrukten faller i et Senja-bein. Dette var deres første sjanse i kampen. Like etter har de også sin andre sjanse, men vi får blokkert.

Det ender 1-1. Senja er et lag vi skal slå, men i dag fikk de på mange måter kampen servert på et gullfat med utvisningen. Det hjalp ikke stort, vi fortsatte å være det giftigste laget. Uansett så er det godt med et viktig bortepoeng på en vanskelig bane. Gutta jobber fantastisk i dag, og graver dypt etter krefter. Fortsetter vi med dette, så skal vi ta en del flere poeng ut over høsten.

- Jeg synes spillerne våre håndterer dette helt perfekt. Super disiplinerte, kloke og oppofrende. Vi vinner sjansestatistikken klart, og burde hatt med oss 3 poeng. Prestasjonen er strålende, og i dag kunne jeg ikke bedt om mer fra spillerne mine, avslutter Kampen.