A-laget gikk på kjempesmell hjemme på Stadion

A-laget gikk på en kjempesmell hjemme på Stadion søndag da Finnsnes kom på besøk. Mot et godt bortelag tapte man til slutt hele 0-4.

2016-07-11
Sjela

Kjelsås - Finnsnes 0-4 (0-1)
Grefsen Stadion, 10. juli 2016
102 tilskuere

Mål: 0-1 Andreassen (39) 0-2 Løvland (52) 0-3 Simonsen (60) 0-4 Schjetne (80)

Laget: Sivertsen - Brenden, Brotangen, Garnås (Martinussen 84.), Bjørnland - Fasting (J. Møller 59.), Osmunddalen, Solli , Skogen (Dyve 73.) - Aasarød, S. Møller

Finnsnes er et lag vi har vært i avdeling med de tre siste årene og som vi ikke har hatt noe godt tak på. Før denne kampen sto vi med fire strake tap mot laget fra Lenvik i Troms. Fire strake tap mot Finnsnes forteller derimot ikke hele sannheten, oppgjørene har stort sett vært veldig tette og jevne, i bortekampen i våres fortjente vi ett poeng og i bortekampen i fjor var vi rett og slett uheldige som tapte. Denne søndagen var det derimot ingen tvil, Finnsnes spilte en meget god kamp og nærmest feide oss av banen.

Et 0-4 resultat virket utenkelig da vi startet kampen på en ganske god måte. Vi fikk den første muligheten da Aasarød nesten var alene med keeper, skuddet fra litt spiss vinkel tvang frem en god redning fra Finnsnes store keeper. Om lag 15 minutter ut i den første omgangen tok Finnsnes over og viste prov på hvorfor de er et av topplagene i årets avdeling. I denne perioden styrte de banespillet og skapte tre store sjanser, to av sjansene stoppes av treverket bak Sivertsen i Kjelsås-målet. Da vi var heldige og kom oss unna denne perioden uten baklengsmål føltes det unødvendig å slippe til Finnsnes i en periode der vi hadde løftet oss og kampen hadde jevnet seg ut. Vi fikk ikke rensket unna en lang ball og «the big lad up front» for Finnsnes scoret alt for enkelt 0-1. Etter baklengsmålet løftet vi oss og skapte to brukbare muligheter ved Aasarød, men til pause var det 0-1.

Den andre omgangen startet også bra for oss, vi fikk en halvsjanse tidlig ved S. Møller. Men bare 7 minutter ut i omgangen fikk vi oss en ny kalddusj, Finnsnes kjørte et glimrende angrep og deres svært gode spiss Simonsen kom til slutt alene med Sivertsen, der spilte han på tvers til en spiller som enkelt kunne sette 0-2. Det så ut til at lufta gikk litt ut av oss etter denne scoringen, for herfra og ut handlet det om Finnsnes. 0-3 kom på et innlegg fra vår venstre side der nevnte Simonsen headet inn ballen fra kloss hold. 10 minutter før slutt fikk en Finnsnes spiller enkelt dra seg inn i vår 16-meter og tuppe inn 0-4. De siste 10 minuttene jaget vi et trøstemål, men dette var ikke vår dag og dommeren blåste til slutt av det hele på stillingen 0-4.

Det ble med andre ord en sjeldent mørk dag på jobben for våre gutter. 0-4 på Stadion er et veldig uvanlig resultat og vi må langt tilbake for å finne en divisjonskollega som har vunnet like stort i vår hule. Vi er åpenbart ikke fornøyd med egen prestasjon på en slik dag, men samtidig må vi være store nok til å gratulere Finnsnes. De gjør en veldig god kamp og viser at de har et svært godt lag på gang oppe i nord. Det eneste lyspunktet for de som er glade i Kjelsås var en meget god Magnus Aasarød, men på en mørk dag fikk Aasarød typisk nok sitt tredje gule kort for sesongen, og han mister derfor kampen mot Oppsal etter ferien.

A-laget tar nå sommerferie før neste kamp som er borte mot Oppsal 30. juli. Etter 14 spilte kamper med 12 kamper gjenstående ligger vi på en 8. plass, ett poeng bak Oppsal og Alta på plassene over oss. Vi må med andre ord plukke flere poeng enn ett av disse lagene om vi skal spille i den nye 2. divisjonen neste år. Etter halvspilt sesong kan vi ta med oss at vi plukker bra med poeng fra de beste lagene, samtidig har vi droppet for mange poeng mot antatt svakere lag, spesielt hjemme på Stadion. Det blir med andre ord en spennende høst med mye å se frem mot.