Tap i generalprøven

A-laget gikk på sitt andre tap i vinter i generalprøven mot Gjøvik Lyn.

2016-04-02
alrein

Gjøvik Lyn  - Kjelsås 3- 0 (2-0)
Vardal Stadion, 2. april 2016

Laget: Kirsebom - Ahilan, Brotangen, Garnås, Bjørnland  - Brenden (Pedersen 75.), Frøystveit (Aslaksrud 65.), Kristiansen, Skogen  - Solli, Dyve

Plutselig var det april og sesongen nærmer seg med stormskritt, nå er det bare en uke igjen til det braker løs. Gjøvik Lyn var motstander i årets siste treningskamp, den såkalte generalprøven.

Etter god progresjon i vinter og fine prestasjoner den siste tiden, så var dagens kamp ingen stor affære for våre gutter. Vi taper 3-0, og er ikke på det nivået vi ønsker.

- Ikke en god kamp av oss. Vi sliter med å få tak på kampen. Mangler mye engasjement, og feilprosenten blir for høy. Vi skaper kun en stor sjanse selv, og slipper to dødballmål og etter et balltap på egen 16 meter. Dette var en påminnelse om at man må jobbe hardt og konsentrert for å få marginene med seg, sier hovedtrener Eivind Kampen.

I dag manglet vi mange spillere, det var en liste med spillere som inneholder mye kvalitet som ikke var med til Gjøvik. Både Simen Møller, Anders Osmunddalen, Julian Møller, Martin Fasting, Magnus Aasarød og Glenn Mjelde Håberg var ikke med i dag. Sistnevnte var bortreist, Julian og Fasting spilte ikke pga de er uaktuelle for åpningskampen mot Finnsnes, mens resten er skadet. Vi håper denne listen er betydelig mindre når serien sparkes i gang.

Nå er det en uke igjen, søndag 10. april er vi i gang igjen. Da reiser vi til Finnsnes. En tøff åpning mot et hardsatsende lag, men våre glade gutter fra Oslos tak er klare for å gi alle motstanderne i årets PostNord-liga knallhard kamp. Vi gleder oss!

Se liste over vinterens treningskamper her