Nytt styret i gang

Noen utskiftninger har det vært, og vi har fått en ny styreleder i fotballgruppa. Les mer om det nye styret i Kjelsås Fotball.

2016-03-15
fotball@kjelsaas.no

På årsmøtet i fotballgruppa i februar var det fortsatt noen brikker som gjensto før nytt styret i fotballgruppa kunne trå i kraft. Årsmøtet ga derfor sin godkjennelse på at eksisterende styret satt lenger i påvente av dette. Nå er det nye fotballstyret på plass og er i gang med sitt virke.

Ny styreleder i Kjelsås Fotball er Jo Bergsvand. Jo er opprinnelig Kjelsås-gutt, men har også krydret denne bakgrunnen med betydelig erfaring innenfor fotball-Norge. Både som spiller og administrativt. Han jobber i dag som sportslig leder i Norsk Toppfotball.

- Det er en spennende utfordring å ta over stafettpinnen for å utvikle fotballen på Kjelsås. All ære til de som nå har jobbet med å bedre økonomien og ikke minst forbedringene som er gjennomført på anleggssiden. Dette medfører at det er gode forutsetninger til å gjennomføre god fotballaktivitet på Kjelsås, sier Jo til KjelsåsSjela.

Jo har allerede startet å tenke veien videre.

- Utvikling er vel et stikkord som jeg har lyst til å utfordre på. Det være seg trenere, spillere, administrasjon, organisasjon, anlegg og sikkert også mellom idrettslagets enheter. Hva vil vi at Kjelsåsfotballen skal være? Er det individet eller klubben som skal ha prioritet? Kan en topp- og breddeinngang omforenes, kan vi få til et godt lagspill mellom spillere, lag, foreldre og trenere. Her er det nok å ta tak i og jeg gleder meg, sier den nye styrelederen.

Ny inn i styret er også Gro Sukkestad. Hun vil ha ansvar for jentefotballen, og sikrer at vi fortsetter utviklingen der. Gro har barn i ungdomsfotballen i Kjelsås, og vil komme inn å fylle en rolle som vi ikke hadde i fotballstyret i 2015.

Noen utskiftninger har det altså blitt fra forrige fotballstyret, samtidig som mye kontinuitet er bevart.Tidligere styreleder Alexander Rein signaliserte tidlig at han ikke tok gjenvalg etter tre år som styreleder i fotballgruppa og totalt fem år i styret. Styremedlem Harald Pedersen er heller ikke med videre. Tusen takk til begge for innsatsen.

- Det har vært noen spennende år, og jeg har satt utrolig pris på det samarbeidet vi har internt i styret, med den herlige administrasjonen og alle de fantastiske frivillige sjelene. Jeg er av den oppfatning av at det ikke er bra at samme person sitter for lenge i denne posisjonen - det sunt for klubben med nye tanker og visjoner for ta nye steg. Vi etablerte en tre årig strategisk plan når jeg tok over ledervervet i 2013, og det var naturlig nå å gi stafettpinnen videre for å sette retningen fremover. At Jo takket ja gjorde meg veldig glad, og jeg er sikker på at det vil løfte klubben videre. Dette er en klubb med masse herlig potensial, sjel og engasjement, og det nye styret har alle forutsetninger for å få kapitalisert på det. Så er det jo slik at jeg ikke forsvinner fra miljøet, heller at jeg vil bruke tiden litt annerledes i tiden fremover, sier Rein.

Kjelsås Fotball er veldig godt fornøyd med at Rein har signalisert at han blir med videre i klubben. En av våre styrker som klubb har hele tiden vært kontinuitet og da er det godt å vite at vi som klubb fortsatt kan nyte godt av Rein`s erfaring og engasjement.

Se fotballstyret 2016 her

Vi ønsker styret lykke til med sitt arbeid det kommende året!