Prat med Kampen

Det er drøye 5 uker til seriestart i PostNord-ligaen. Vi har tatt en prat med hovedtrener Eivind Kampen.

2016-03-04
alrein

A-laget åpner sesongen 2016 mot Finnsnes på bortebane den 10. april. Nå er laget i pre-season, og øver gjennom gode treninger og noen treningskamper. Vi har tatt en prat med Kampen for å høre litt om status før den siste innspurten inn mot seriestart.

Se terminlisten her
Se liste over vinterens treningskamper her

Hvordan har vinteren vært så langt?
-Det har vært veldig godt og endelig kunne være hjemme på taket en hel vinter. Det gjør noe med treningskvaliteten, da spillerne bruker mye mindre krefter på logistikk. I tillegg har vi jo nå fått et veldig innbydende kunstgress. Så er det, heldigvis, slik at det også er godt for miljøet at vi får mere tid sammen. Jeg er særdeles happy med måten spillerne har trent på i vinter. Treningskampene har vært ganske ujevne i kvalitet, men vi føler at vi hele tiden er på rett vei.

Hvordan ser troppen ut for øyeblikket?
- Toppen ser fin ut. Vi har tøff konkurranse om plassene, samtidig som stemninga og samholdet er sterkt. På skadefronten er det Øystein Rønning med kyssesyke, som helt sikkert ikke rekker seriestarten. Ellers er Pål Anders Karlsen og Anders Osmunddalen ute nå, men de bør ha god mulighet til å rekke det. Vi kikker fremdeles på aktuelle spillere, og det kan komme et par nye fjes før sesongstart.

Hva blir viktig de neste ukene frem mot seriestart?
-Det aller viktigste er å holde troppen skadefri og frisk. Vi skal ha 4 kamper mot god motstand før seriestart. Follo, Hønefoss, Asker og Gjøvik. Fram til nå har vi vært ganske spesifikke på hva vi fokuserer på i treningskampene. Så kommer vi inn i en fase nå, hvor vi skal spikke til helheten. Det er ikke så stor forskjell på det vi holder med på om vinteren og i sesong. Men det er klart at man nå begynner å glede seg litt ekstra, og kjenner mer og mer på den adrenalistiske følelsen som oppstår når det også er poeng i potten.

Troppen vil snart bli presentert i sin helhet her på Sjela. Gjennom høsten har majoriteten av spillere som har reforlenget blitt presentert på nettsidene, noen gjenstår som ikke har fått spalteplass. Ut i fra kampreferatene fra treningskampene kan en lese hvem det er, men som fortsatt er med videre. I tillegg ble det i går presentert en veldig spennende nykommer i Magnus Aasarød. Det kan bli artig på Oslos tak også i 2016.

Vi takker Eivind praten. Neste mulighet for å se A-laget i aksjon er lørdag 5. mars kl.13 mot Follo på Grefsen Stadion.