Kjørte over Mo IL

A-laget fortsetter den gode formen. Lørdag ble Mo IL nedsablet, gutta vinner enkelt 5-0.

2016-10-02
alrein

Kjelsås - Mo IL 5-0 (4-0)
Grefsen Stadion, 1. oktober 2016

Mål: 1-0 Garnås(22) 2-0 Aasarød(29) 3-0 Garnås(39) 4-0 Aasarød(41) 5-0 S. Møller(87)

Laget: Kirsebom - Brenden (J. Møller 46.), Brotangen, Garnås, Håberg Mjelde - Fasting, Osmunddalen (k) (Mendy 80.), Kristiansen, Solli (Aslaksrud (87.)  - Aasarød, S. Møller

Gutta har virkelig funnet formen, før denne kampen hadde det gått 7 kamper uten tap. Det har gitt oss en helt nødvendig poengfangst for å holde oss på nivå 3, når kun de 7 beste holder seg i den nye nasjonale 2. divisjonen fra årets serie. Før denne kampen hadde vi 3 poeng og en god del bedre målforskjell enn Oppsal på 8. plass. Når denne lørdagen var omme, så har vi 6 poeng og veldig mye bedre målforskjell enn Oppsal på 8. plass. Det ser lysere ut enn på lenge, med 3 kamper igjen av årets sesong.

Se bilder fra kampen på vår Facebook-side

Mo kom til Oslos tak med kun æren å spille for. Laget ligger helt sist på tabellen, og i denne kampen fikk vi se hvorfor. Bortelaget har kampens første store sjanse, men det er stort sett den sjansen de har. Vi har i derimot et hav av sjanser, og 5-0 er ikke et mål for lite denne lørdagen. Midstopper Espen Garnås viser muskler i feltet etter 22 minutter. En god corner fra en god Nico Kristiansen header Garnås flott i buret. 2-0 kommer etter 29 minutter. Magnus Aasarød får et innlegg fra Glenn Håberg Mjelde. Aasarød er sterk som bare Gøran Sørloth var i glansdagene, og vender med mann i rygg og skyter flott i goalen fra 12 meter. Inn mot pause fortsetter det å renne inn mål. 3-0 er det igjen Garnås som står for. Langt kast, stuss fra Osmunddalen og Garnås er først på ballen rett foran kassa. Midstopperens 5. scoring denne sesongen. Aasarød vil ikke være noe dårligere. Dagens dobbel også for han når han dunker inn 4-0 fra 18-20 meter. Nydelig scoring av den blide trønderen. 4-0 til pause.

I 2. omgang starter vi litt på autopilot. Mo får ha ballen litt mer, men etterhvert tar vi også helt over her. Sjansene kommer på løpende bånd, og det er utrolig at vi ikke øker i målprotokollen. Til slutt sitter den. Julian Stamsø Møller slår et nydelig innlegg til bror Simen. Den kombinasjonen og bevegelsen har vi sett før på Oslos tak, og Simen header ballen enkelt bak en utspilt keeper hos bortelaget. Det ender 5-0, det kun fort vært en del mål mer etter at vi rullet over gjestene i dag.

3 deilige nye poeng blir det. Vi scorer flere mål offensivt enn vi har gjort i en kamp tidligere i år. Vi retter opp målforskjellen, og får en viktig luke ned mot lagene under 7. plassen. Sånn sett var dette en glimrende lørdag for oss. Det er tre kamper igjen, og vi må bare stå på videre. Tromsdalen borte neste uke, der for vi virkelig testet oss. Deretter venter Alta hjemme, før vi avslutter sesongen borte mot Stabæk 2.